Хто такий SMM менеджер: ознаки професіоналізму, джерела знань

0
1

Shares

Хто такий SMM менеджер? Професія SMM-менеджера — одна з найбільш затребуваних і перспективних в ІТ-індустрії. Крім того, дана професія вимагає постійного динамічного навчання, щоб бути в курсі останніх трендів і знань в цій області.

Таким чином, SMM менеджер — це універсальний фахівець, діяльність якого полягає в професійному управлінні людьми і процесами в рамках соціальної платформи бренду.

Social media marketing (SMM) — процес залучення трафіку або уваги до бренду або продукту через соціальні платформи. Це комплекс заходів з використання соціальних медіа в якості каналів для просування компаній і вирішення різних бізнес-завдань.

Основний упор в SMM робиться на створенні контенту, який люди будуть поширювати через соціальні мережі самостійно, вже без участі організатора. Вважається, що повідомлення, що передаються по соціальним мережам, викликають більше довіри у потенційних споживачів послуги. Це пов’язується з рекомендаційної схемою розповсюдження в соціальних медіа за рахунок соціальних зв’язків, що лежать в основі взаємодії.

Просування в соціальних мережах дозволяє точково впливати на цільову аудиторію, вибирати майданчики, де ця аудиторія більшою мірою представлена, і найбільш підходящі способи комунікації з нею, при цьому найменшою мірою зачіпаючи незацікавлених у цій рекламі людей.

Маркетинг в соціальних мережах включає в себе безліч методів роботи. Найбільш популярні з них — це побудова спільнот бренду (створення представництв компанії в соціальних медіа), робота з блогосферою, репутаційний менеджмент, персональний брендинг і нестандартне SMM-просування.

Не варто плутати SMM з соціальним маркетингом. (Вікіпедія)

ТопОбзор публікує цікавий матеріал результатів on-line опитування сайту MediaJOBS.RU.

Підсумки on-line опитування «Про роботу SMM-менеджера на думку самих SMM-менеджерів» опублікував портал MediaJOBS.RU провідний російський спеціалізований ресурс про роботи і професії в медіа та рекламі.

Робота в SocialMedia — наймасовіший з нових сегментів медіаринку. Вже важко знайти компанію, яка не мали б SMM-менеджера в штаті або на фрілансі. На SMM-менеджерів великий попит, від претендентів багато пропозицій, але, як у всякому зростаючому бізнесі, критерії професіоналізму не до кінця сформовані. MediaJOBS.RU попросив фахівців, що вже працюють в соціальних медіа і SocialMediaMarketing, поділитися своїм розуміємо професії SMM-менеджера.Відповіді дозволяють і здобувачам, і роботодавцям краще зрозуміти статус і проблеми професії SMM-менеджера сьогодні, а зокрема, можуть підказати, на що тестувати SMM менеджера при прийомі на роботу.

В опитуванні взяло участь 317 осіб. У їх числі як користувачі самого порталу MediaJOBS.RU, так і профільних груп в соціальних мережах Facebook і «ВКонтакте».

Були задані три основні питання:

  • Робота SMM-менеджера які кваліфікації потрібні насамперед?
  • Де дають якісну підготовку для роботи SMM-менеджера?
  • Ваш рада за джерелами знань для роботи SMM-менеджера.
  • У лідери вийшли такі якості успішного SMM менеджера як розуміння бренда, що просувається, почуття гумору, а також знання законів маркетингу в SocialMedia і соціальної бази аудиторії. Лише трохи більше половини опитаних (54%) вважають важливим якістю SMM-менеджера грамотність. 51% респондентів впевнені, що працівникам соціальних медіа потрібно навик швидкого пошуку та обробки інформації, аналітики. На те, що для успіху SMM-кампаній менеджеру треба працювати, не рахуючи часу, вказали 39% респондентів (цікаво було б дізнатися, скільки з них дійсно готові працювати ненормований день заради результату). Третина учасників опитування відзначили необхідність працювати з графічними пакетами, знання дизайну. І кожен п’ятий висловився за корисність знань основ SEO.

    Що стосується професійної підготовки SMM-менеджера, на думку більшості учасників опитування, 50% досвіду працює в соціальних медіа отримує самостійно, шляхом власних спроб і помилок, в іншому допомагає участь у конференціях з SMM, моніторинг іноземних ресурсів за запитом, читання книг по загальному маркетингу, реклами, психологію споживача, а також пабликов і спільнот за тематикою.

    В ході опитування зазначалося існування в Росії декількох хороших курсів для початківців працювати в SMM. У їх числі респонденти вказали такі курси як ІКРА, Центр онлайн-освіти «Нетология», Школу соціальних медіа «Вовлекай».

    Серед авторів профільних курсів і семінарів частіше інших учасники опитування називали Ігоря Ашманова, Даміра Халілова, Дмитра світлана sidorina. Крім того, були відзначені курси Наталії Одеговой, Іллі Балахнина, Дмитра Румянцева та Олени Лєнській.

    В той же час вже виросло критичний по відношенню до «основоположників» SMM «покоління SMM-next». «Деякі «гуру» залишилися в тому часі, коли вони самі вперше заглянули в соцмережі, а соцмережі вже і пішли, і звернули у бік по ходу. Так, шлейфу минулого «гуру» ще вистачає, але в пилу минулого вчитися не хочеться. А які «забавні» акаунти в самих вчителів! Зайти і посміятися. Чого можуть навчити люди, які сторінку власної компанії не вміють цікаво вести?», – відзначив один з респондентів.

    «Спілкуватися і читати треба тих, хто по-справжньому веде клієнтські і брендові паблики і отримує ці права не з-за відкату. Профі — Федюнин Сергій Маліков Сергій, хлопці з команди РИА Новости, хтось із Апостола, ті, хто ведуть групи всяких складних товарів і послуг (насоси, вікна, машини), на які складно залучити аудиторію», – вказує ще один з молодих SMM-менеджерів.

    Рад за джерелами знань для роботи SMM-менеджера чимало. Із західних джерел в якості найбільш цікавих були відзначені «Соціальні мережі. Керівництво по експлуатації» Майка Далворта, «Маркетинг епохи Like» Дейва Керпена і роботи Оддена.

    У числі найбільш цікавих ресурсів, які допомагають «розібратися» у професії, називають topobzor.com, likeni.ru, cossa.ru, smm2.ru, seopult.ru, ingate.ru,socialbakers.com, lifehacker.ru, advertology.ru, adindex.ru, netology.ru, fb: SMM на 100%, fb: ideablog, vk: ЅММщики, vk: Інтернет-журнал про SMM, twitter: SMM Вести.

    Втім, отримати системну і якісну освіту в цій сфері поки що ніде. «Але влаштується початківцю — це біль», – кажуть SMM-менеджери.

    Редакція MediaJOBS.RU попросила провідних експертів прокоментувати підсумки і відповісти на актуальні питання самих SMM-менеджерів:

    Катя Тулянкина, керівник відділу SMM та управління репутацією Департаменту інтернет-маркетингу, компанія «Ашманов і партнери»

    «Про почуття гумору вважаю, що воно важливо в будь-якій роботі. А вже воно добре, чи не дуже – це не саме об’єктивне поняття. Швидше, для SMM-щика важливо бути на одній хвилі з колективом. Що стосується освіти, то особисто я можу виділити тільки Даміра Халілова та його школу, все інше, на мій погляд, – спосіб заробляння грошей. Ідеально, коли освітньою базою SMM-щика йде вища маркетингове або психологічну освіту, а все інше приходить з досвідом.

    Три найважливіших кваліфікації SMM-менеджера сьогодні: розуміння основ психології та поведінки аудиторії соціальних мереж, стратегічне мислення, легкість на підйом.

    В свою команду ми приймаємо людей, насамперед, на інтуїтивному відчуттю, підходить претенденту ця сфера діяльності і увіллється він у нашу команду. Внутрішня атмосфера в кожній проектній команді – запорука успішної реалізації проекту. Ми ніколи не приймемо в команду людини, яка не розуміє цілей і завдань своїх дій. Тобто, на мій погляд, хороший SMM-щик повинен бути хорошим аналітиком, орієнтуватися в показниках ефективності кожного SMM-інструменту, вміти прогнозувати досягнення показників, оперативно коригувати напрямок своєї діяльності, якщо результат не виправдав прогноз».

    Катерина Рукавишникова, SocialMedia менеджер компанії Beeline

    «Основні вимоги до кваліфікації SMM-менеджера – це найвища ступінь відповідальності (соціальні мережі не просто публічний простір, це гиперпубличное простір, де потрібно стежити за кожним своїм кроком). Ідеальна грамотність, знання і розуміння стилістики російської мови. Важливо і розуміння специфіки бренда, що просувається і його ЦА в соцмережах.

    Кандидат в нашу команду повинен мати досвід роботи SMM рік або два. Плюс я б додала стресостійкість та вміння швидко зібратися в екстреній ситуації, правильно розставляти пріоритети при великій кількості завдань. Ми ніколи не приймете на роботу SMM-менеджера людини, яка все ще вірить, що робота SMM — викладати пости разів на день за чашкою кави і залучати аудиторію котиками. А якщо серйозніше, то людину, яка не може чітко визначити межу між жартом і жорстким стьобом, який може бути дуже небезпечний для бренду».

    Аліна Базелюк, головний редактор COSSA

    «Одне з наших завдань — навчати нових людей в індустрії. Здорово, що нам, судячи з опитувань, це вдається. До речі, матеріали з SMM — одні з найпопулярніших і обговорюваних на Cossa). Іноді такий інтерес навіть лякає: крім соцмереж-то читачам щось потрібно?!

    При цьому ми не агентство, позиції SMM-менеджера у нас немає, соціальними мережами займаються працівники редакції. Основні принципи ведення соцетей ми для себе сформулювали так.

    Користувач, а не сторінка. Соціальна мережа — це не дзеркало сайту, це окрема територія, можна сказати, самостійне міні-видання. Ми прагнемо до того, щоб не просто анонсувати наші основні матеріали, але і використовувати особливості майданчиків: спілкуємося з користувачами, шукаємо в діалозі нові теми, обговорюємо новини, матеріали колег, пости читачів. Прагнемо вести себе в соцмережах, як «хто», а не як «що» — користувач, а не сторінка.

    Діалог і самокритика. Намагаємося відповідати на запитання і коментарі «вступати в контакт». Не завжди вдається робити це без емоцій, особливо коли потрібно відповісти на зауваження: читач любить побурчати, і не завжди по справі. Але критика буває і справедливою, і важливо гідно її прийняти і витягти з зауваження урок, користь або навіть матеріал для майбутньої статті.

    Час і занурення. Практика показує, що соцмережах не можна займатися епізодично — читач це помічає. Потрібно бути там постійно, щоб оперативно пропонувати новини, бути учасником спілкування. Це, мабуть, найскладніше».

    Христина Міхеєва, керуючий партнер порталу MediaJOBS.RU і експертного рекрутингового агентства Штаты.RU

    «Підсумки опитування про кваліфікації в роботі SMM-менеджера, на мій погляд, продемонстрували очевидну «дорослішання» цієї професії. Важливим є те, що структурується функціонал – як мінімум в професії SMM-менеджера виділені SMM-аналітик, маркетолог і редактор. Більшістю учасників опитування, що вже працюють в SMM, визнається необхідність в серйозному бекграунді: маркетинг, брендинг, PublicRelations і журналістика. Плюс психологія — бажано. Крім того, напрацьовані кейси внутрішніх самообмежень, відповідальності за SMM-активність, що завжди свідчить про вихід з дитячого стану, професійної групи в цілому».

    Джерело: www.MediaJOBS.RU спільно з ТопОбзор

    Схоже

    Share on Facebook Share
    26
    Share on TwitterTweet
    0
    Share on Google Plus Share
    Share on Pinterest Share
    0
    Share on LinkedIn Share
    Share on Digg Share
    26
    Total Shares
    comments powered by HyperComments!

    ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here