Shares

Відмінна стаття на Хабре про сучасні тренди в веб-дизайні і про те…як від них позбавлятися 🙂 Рекомендуємо до уважного прочитання веб-дизайнерам.

З того моменту, як Елліот Джей Стокса різко закликав знищувати личину Веб 2.0 можна було помітити «раскарамелизацию» мережі: менше «скляних» кнопок, скошених країв, відображень, міток спеціальних пропозицій, вульгарних градієнтів з яскравими квітами і діагональними патернами. Трансформацію з радістю прийняли всі, крім, хіба що, найзапекліших фанатів глянцю. Однак, дизайн і естетика йдуть лише їм відомим шляхом, і тільки у веб-дизайні заглохла одна тенденція, як з’явилася інша.

Симптоми

Так що ж це за нова епідемія? Мабуть, почнемо з розгляду найбільш поширених симптомів, багато з яких ви вже напевно помічали. Їх легко виділити, і, як і в інших розладах, вони часто з’являються у поєднанні. (Тому-то зараження і поширюється так ефективно — в поєднанні зовні незалежні симптоми стають куди заразительней.)

Зверніть увагу: нижченаведений список наведено без якого-небудь певного порядку і не відображає рівень зараження або тяжкості, які, як здається, однакові для всіх. Зауважте також, що представлені приклади часто відображають більш, ніж один симптом, роблячи класифікацію ще більш важкою.

Шви

Шви з’являються поступово, часто як результат гри дизайнера з лініями і межами, особливо, з точковими різновидами. Дозрілий шов можна розпізнати по ледь помітним переходом від точок до ліній, посилених падаючими тінями та іншими ефектами, покликаними створити відчуття об’ємності. Мета шва — щось неясне, а процвітають вони в середовищах, де застосовані відповідні тектстуры, особливо, тканина і шкіра, а також і просто зернистість.

Визначити точну причину швів важко, вчені впевнені, що шви відносяться до більш великого роду інфекцій відомому як «скьюморфизм».


За годинниковою стрілкою з верху: журнал Міна Тран; публікація Мейсона Ярнелла на сайті «Дрибббл»; публікація Лайама Маккейба на сайті «Дриббл».

Зигзагоподібні кордону

Кордони — поширений елемент веб-дизайну, і тому їх важко уникнути; на щастя, зазвичай вони нешкідливі і мають позитивний ефект на макеті. Тим не менше, з якоїсь причини одна з різновидів кордонів — зигзагоподібна — в останні кілька років поширювалася експоненціальними темпами і тепер загрожує природним ареалам менш агресивних примірників кордонів. Невідомо точно, чому подібне відбувається, хоча деякі дослідники стверджують, що патерн, складений з протиставлені діагоналей, має для дизайнерів та клієнтів настільки сильний привабливий ефект, що прямі кордону дещо втрачають свій шарм.


За годинниковою стрілкою з верху: «Ю Ноу Ху»; публікація Крістофера Підлоги на сайті «Дрибббл»; публікація Меган Фішер на сайті «Дрибббл».

Стрічки з роздвоєними кінцями

Як і у меж, у стрічок є довга історія існування в різних формах. Тим не менш, те, що ми маємо зараз, є майже повним переважанням одного певного стилю стрічки, легко визначається роздвоєнням на одному або обох кінцях. Деякі стрічки ще й зігнуті двічі, що створює штучний ефект глибини і посилює діагональний ефект на кінцях. Неясно, чи пов’язані такі стрічки з ефектом зигзага, але, мабуть, ключем до виживання стрічок є діагональні лінії разом зі здатністю викликати спогади про минулі часи.

Небезпека стрічок полягає в основному в їх здатності існувати незалежно від інших симптомів (хоча вони процвітають в компанії з вінтажній друкарнею). Це означає, що стрічки можуть продовжувати старити ваш дизайн вже і далеко після закінчення епідемії, нехай і симптом здається прихованим. Багато в чому ситуація нагадує значки спеціальних пропозицій дизайну Веб 2.0.


За годинниковою стрілкою з верху: сайт Райана Рурка; сайт «Кабедж»; сайту Джейка Преспо.

Текстури

Проблемою є необхідність очевидність переважання текстур в наших ілюстраціях і фонах зважаючи повністю цифрової епохи і наявності цього симптому в нашому списку в якості одного з найбільш поширених. Виражений легким зерном, брудом і подряпинами, бумагоподобнимі поверхнями і відмітинами згину прийом користується духом ручної роботи, але, за іронією долі, повністю протилежний по суті: це лише згенеровані комп’ютером ефекти або кисті «Фотошопу».

Поширеність використання текстур можна пояснити прагненням тактильних медіа (врахуємо особливості сенсорних екранів) і заздрістю, спрямованої області до роботи дизайнерів друку, яким доступна куди більш багата палітра матеріалів і поверхонь.


За годинниковою стрілкою з верху: сайт Геррена Ламсона; сайт програми «Зеро»; сайт «Амазії Лабс».

Високий друк

Стаття з «Смэшинг Мегезін» ще в 2009-му році описувала високий друк як один із набирають популярність трендів року, і як же вони виявилися праві. Простий ефект став поширеним і тепер є побутовим прийомом для прикраси друкарні в мережі. Високий друк — відносно нешкідливий симптом, який на початку тисячоліття заразив дизайнерів цифрових інтерфейсів, наприклад, операційних систем і ігор, що свідчить про довгому інкубаційному періоді.

Вчені не можуть погодитися в одному питанні: чи інфекція потребує критичної маси, щоб вийти з інкубаційного періоду, або ж просто інфекція потребує потрібних умовах — тінях CSS3, якщо говорити точно, — щоб з’явилися симптоми.


За годинниковою стрілкою з верху: сайт Біллі Тамплина; публікація Філліпа на сайті «Дрибббл»; сайт «Ремікс».

Ілюстрації XIX століття.

Після звільнення з карантину авторських прав цей симптом, який користується увагою модних дам і панів, був практично усунений у зв’язку з особливостями останньої епідемії і своєю нездатністю уживатися з глянцем і лоском. Але в новому, відповідному для вінтажу оточенні він зміг знайти собі шлях назад у візуальний репертуар. Як би те ні було, ілюстрації XIX століття швидше за все, залишаться з нами на якийсь час, спалахуючи час від часу наче вірус грипу.


За годинниковою стрілкою з верху: сайт Кіліана Мустера; публікація Трента Уолтона на сайті «Дрибббл»; сайт Саймона Коллисона.

Приглушені тони

Після довгого періоду яскравості, типова колірна схема стала блідни. Можна бачити широке використання коричневих, темно-зелених, темно і загальне тяжіння до бруднуватий квітам, хоча вважається, що це лише другорядний ознака епідемії. Деякі вчені навіть сперечаються, що приглушені тони, по суті, є не симптом зовсім, а лише побічний ефект інших проявів, також як і пототделеніе є природною реакцією на лихоманку.


Колаж інтерфейсів з приглушеними тонами.
За годинниковою стрілкою з верху: публікація Дейва Руїса на сайті «Дрибббл»; сайт «Когнишн»; сайт «Веб Стандардс Шерпа».

Центрований або вирівняний по ширині текст

Симптом не є новим; насправді подібне було стандартом перші 500 років типографського справи до приходу Чихольда і нової друкарні. Після цього принцип був ізольований в карантин зважаючи на своїй старомодності, утрудненості читання та неефективності. Можливо, ця історична зв’язок і вінтажні симптоми могли бути тим, що допомогло настільки енергійному поверненню вирівнювання. Відомо, що за останні роки серед людей звички читання не змінилися (більшість представників західної цивілізації все ще читає зліва направо), так і немає слушний привід того, що вирівнювання покращує зрозумілість; тому, що б не викликало це повстання, ми знаємо, що коріння його в суб’єктивних емоціях, а не раціональних ідеях.


За годинниковою стрілкою з верху: сайт «Грип Лімітед»; сайт «Томмі»; сайт «Віжуал Репаблік».

Круглі логотипи з рукописними написами

Коло — базова форма і по суті не більший симптом епідемії ніж, наприклад, трикутник. Проте, якщо поставити кілька трикутників в ряд, вийде зигзаг. Аналогічно, якщо ввести в логотип окружність, вийде круглий логотип. А якщо в логотипі є напис, зроблений рукописним шрифтом, то, як ви правильно зрозуміли, вийде Круглий логотип з рукописної написом. Не те, щоб вони були смертельні, але вони досить заразні і можуть бути вельми згубні, якщо отримують досить носіїв.


За годинниковою стрілкою з верху: сайт Трента Уолтона; сайт «Мерсі; публікація Джеймса Сеймора-Лока на сайті «Дрибббл».

Скьюморфичные деталі

Скьюморфичные деталі, тобто прикраси або деталі дизайну на об’єкті, які скопійовані з форми об’єкта в іншу середу, часті, особливо в мобільних додатках, і цей симптом є одним із визначальних ознак епідемії. Можливі ракові мутації у вигляді слабко виражених скьюморфичных деталей, як наприклад, шви і високий друк, але іноді деталі розростаються і заповнюють весь інтерфейс, раздуваясь надмірними відсиланнями до фізичних об’єктів і матеріалів. Тим не менш, як вважають деякі дослідники, завдяки праці, пов’язаній з підготовкою графіки і необхідністю в джерелах зображень, навряд чи варто очікувати переважання скьюморфичных деталей в браузерах наших настільних комп’ютерів.

Фактично, більшість вчених відносять феномен до цікавості і предстказывают, що деякі віртуальні метафори для реальних ознак доведуть свою необхідність (як це сталося з вкладками), а деякі — ні. Цікаво, що «Еппл» продовжує виступати піонером даного прийому, в той час як Гугл знаходить сили уникати наслідувань фізичної реальності у своїх інтерфейсах. Можливо, у них є вакцина?


За годинниковою стрілкою з верху: додаток «ай-Букс»; публікація користувача skorky на сайті «Дрибббл»; публікація Ігоря Шкаріна на сайті «Дрибббл».

Як це почалося?

Засікти епіцентр дизайновой епідемії (тобто тренду) — завдання не з легких, особливо з урахуванням темряви симптомів і заразною природи Інтернету. Визначити першого хворого практично неможливо, і, з прагматичної точки зору, безглуздо. Можна сказати, що ми отримали реакцію на естетику Веб 2.0 — спрагу текстурованих поверхонь і ретро-образів, іноді тактильних і реально виглядають як антидот блискіткою безособовості. Це здорові явища і необхідні для підштовхування індустрії дизайну вперед. Тенденція незалежно від її джерела часто служить метою вирішення певних проблем або витіснення іншої тенденції.

Уявімо, що всі як правило використовують шрифти без зарубок, сильні контрастні кольори і різкі білі фони. А тепер в подібному оточенні дизайнер зло всім використовував Кларендон або ще який-небудь м’який шрифт з засічками, щоб вдихнути у власний сайт (наприклад, «Бабусине домашнє варення») індивідуальності, а потім довершив всі вибором земних квітів і яких-небудь текстур обгорткового паперу. Результат неминуче б виділявся в оточенні інших сайтів: гарний, емоційний, несхожий.

Випадково естетика цього сайту надихає іншого дизайнера, який якраз працював над сайтом для відвідувачів з усього світу, що показало новий підхід цілого покоління дизайнерів, які в свою чергу навмисно застосували його, часто навіть не усвідомлюючи контексту. Так зародився тренд. І тепер, як не дивно, є постійна загроза епідемії. Чим більше людей заражається, тим помітнішими стають симптоми; і коли інфекція досягає критичної маси, симптоми починають працювати проти самих себе. Привносити в своє творіння індивідуальність безглуздо, якщо всі роблять те ж саме.

Це небезпечно?

У сьогоднішньому світі відкритого співробітництва уникнути епідемії подібного розмаху важко; тому їй деякою мірою схильні всі. Перерахованими вище симптомами страждають не тільки дрібні або дизайнери-початківці, але й елітні шари дизайнерського співтовариства. Це означає, що хоча і нешкідливі симптоми, як легкий жар або соплі, викликані епідемією грипу, вірусне напад модних деталей створює постійний тиск на нашу імунну систему, захищає нашу креативність. Пильність важлива для збереження здорової дози оригінальних думок.

Якщо ви демонструєте частина симптомів, то турбуватися нема про що — легко підхопити застуду, поширену тут і там, але і неважко вилікуватися від неї. З іншого стороы, якщо ви спостерігаєте у себе більшість із цих симптомів варто бути обережніше при виконанні наступного проекту. Використання всіх ознак як ключових моментів у роботі може змусити ваше портфоліо виглядати сучасно, але подібне нічим не відрізняється від видачі творіння улюбленого дизайнера, художника або музиканта за своє власне. Звичайно, симптоми невизначеного походження не захищені авторським правом, але справа не в цьому: варто турбуватися не про легальність, а чесною креативності продукції. Ризик полягає не тільки в тому, що ваша робота буде походити на рік, що минає тренд, і через пару років естетика буде виглядати устаревше, але і в тому, що, помітивши вашу роботу, колеги втратять повагу.

Хоча ніщо не оригінально, всі ми повинні поважати різницю між натхненням і імітацією. Як говорив Жан-Люк Годар: «Не важливо звідки ви берете — важливо куди.» І якщо нікуди не берете, то навіщо все це?

Гірше, напевно, що епідемія мала ефект і серед клієнтів, а потім серед дизайнерського співтовариства в цілому. Чим більше дизайнерів заражене і чим більше симптомів однієї хвороби вони демонструють, тим менше ваших клієнтів повірять, що ви здатні вирішувати завдання бізнесу. Поступово вони почнуть виключати вас на ранніх стадіях (де і відбувається реальний дизайн) і будуть користуватися вашими послугами лише для натягування шкіри на їх каркас, і поступово вся професія зійде до армії декораторів.

Що ми можемо зробити з цим?

Тепер, після того, як ми побачили, наскільки згубні можуть бути тенденції, задамося питанням, як їх уникнути. Чи це взагалі можливо? Тренди за визначенням популярні, і, ймовірно, нічого поганого поганого у включенні їх у ваш продукт заради збільшення показності немає. Переконати клієнта використовувати нетрендовый дизайн непросто, та і є ризик налякати аудиторію, йдучи проти течії лише заради нетрадиційності. З іншого боку, сліпе наслідування прикладу інших ніколи не було гарним рішенням, і безоговороченое прийняття модних течій і бездумне копіювання можуть задушити вашу здатність до творчості, знищити чесність і клієнтську базу.

Отже, що ж робити? Тренди притаманні нашому суспільству, неважливо де — в політиці, культурі, дизайні і навіть релігії — куди зайде одностайна думка, туди прийде і ваша думка чи смак. На жаль, в цілому уникнення трендів представляється неможливим і безглуздим заняттям, але це означає, що ви безсилі: можна боротися з цим синдромом лемінга.

Питайте, навіщо

У своїх дизайнерських рішеннях завжди і постійно запитуйте чарівний питання: навіщо я це роблю? Роблю я це лише із-за того, що це виглядає прикольно або тому що це відображає сенс, який я намагаюся донести? Чому ця стрічка? Додає чи віднімає індивідуальності мого сайту цей зигзаг? Як пов’язані моє фінансове додаток і ця текстура шкіри? Ви впадете жертвою епідемії, якщо перестанете задавати питання.

Вкладіть трохи старання

У статті «майже загибле мистецтво дизайну» Франциско Инкаст серед іншого заявляє, що натхнення вимагає потіння, і я не можу не погодитися з ним. Мені пощастило відвідувати коледж, де використання комп’ютерів на першому курсі було заборонено, тобто ми були змушені використовувати реальні інструменти, щоб виразити себе: креслити букви від руки, малювати свої ілюстрації, запасатися ручками «Пантон» (пам’ятаєте такі?), ґвалтувати копір. Наш творчий потенціал зріс, а також я пізнав важливий урок: хороший дизайн без зусиль не приходить, а кращі результати йдуть з власних експериментів.

Спробуйте що-небудь інше

Пам’ятайте, що бути іншим найчастіше добре. Більшість великих людей мистецтва незалежно від сфери їх діяльності виділялися досить, щоб їх можна було помітити. Хто малював плавляться години до Дали? Кому прийшло в голову будувати величезну стіну на сцені до «Пінк Флойд»? Хоча наслідування може бути зручним і може давати гарантію короткострокових перемог, довготривалий успіх вимагає унікального, що запам’ятовується підходу.

Шукайте джерела натхнення

Щоб залишатися креативним, вкрай важливо залишатися допитливим і шукають натхнення скрізь, а не тільки в наборах модних тим Вордпресс. Читайте книги, проводите наукові дослідження, слухайте музику, яку ви раніше не чули, гуляйте по нових місцях або поринайте в чужу культуру. Розширювати горизонти за межами своїх улюблених сайтів і шукати більш, ніж одне джерело натхнення критично важливо, щоб створювати новий і стійкий дизайн.

Сфокусуйтеся на засадах

Нарешті, щоб розуміти, що не визначається стилем, найважливіше вивчити основні принципи дизайну. Система решіток, контраст, зрозумілість, сукупність образів, хороший текст є ключовими компонентами успішного дизайну, і вони повністю незалежні від сьогохвилинних віянь і стилів.

За великим рахунком, дизайн — це не стільки стиль, а подача інформації, і все — стилі, зображення і друкарня — повинно бути відображенням змісту, функціональності та індивідуальності продукту, а не тим, що здається класним прямо зараз.

І неважливо, наскільки хорошим виглядає що-небудь, йому теж є місце.

Еспен Брунборг

http://habrahabr.ru

Спасибі користувачеві PATOGEN, який звернув увагу на цю статтю.

Схоже

Share on Facebook Share
8
Share on TwitterTweet
0
Share on Google Plus Share
Share on Pinterest Share
0
Share on LinkedIn Share
Share on Digg Share
8
Total Shares
comments powered by HyperComments!