Ретроспектива. Ігри 2000 року. Частина 2: рольові ігри

0
14

Це друга частина ретроспективи, а першу про чудові стратегії 2000 року ви можете знайти тут. Але розповідь не пов’язане між собою, і ви нічого не втратите якщо прочитаєте спочатку цей матеріал.

Baldur’s gate ii. Класична на момент виходу

На metacritic кращою грою 2000 року за оцінками стала baldur’s gate ii: shadows of amn. Класична ізометрична rpg від bioware. Продовження стала культовою першої частини. Знайомий і звичний сеттинг, а також популярна система правил d&d – все вказувало на те, що гра стане хітом, а серія зможе довгі роки годувати видавця, навіть незважаючи на те, що bioware піде робити neverwinter nights для atari. Так, напевно, воно і було, якщо не одне » але » — видавець interplay.

У 1998 році через фінансові проблеми засновник interplay брайан фарго приймає рішення вийти на біржу для пошуку додаткових коштів. Мажоритарний пакет акцій викуповує titus interactive і отримує можливість впливати на рішення видавництва. Це призводить до того, що всередині компанії зріє конфлікт між titus interactive і брайаном фарго. Компанія, роздирається внутрішніми протиріччями, не могла нормально функціонувати. Фарго хотів зосередитися на консольному ринку і розширити користувацьку базу за рахунок playstation 2 і xbox, але titus не дозволяла і всіляко перешкоджала цьому.

І тоді фарго не витримав і подав у відставку, пішовши з поста ceo в 2002 році. Titus взяла управління interplay під свій повний контроль і тоді з’ясувалося, що все фінансування interplay було зав’язано на фінансах самого фарго.

Кредитна лінія компанії спиралася на гарантії 2 млн $ брайана, а ще у interplay була заборгованість в 3,5 млн $ перед фірмою, що належить фарго. У підсумку компанія почала брати мікропозики і розпродавати активи, в тому числі і студію shiny, про яку ми говорили в першій частині. У підсумку випустивши baldur’s gate: dark alliance в 2001 році interplay починає розробку baldur’s gate iii: the black hound в 2002 році. Розробляти гру повинна була внутрішня студія black isle studios, але в 2003 році розробка була скасована, і студія зайнялася baldur’s gate: dark alliance ii. Але це не могло вже врятувати interplay і в 2003 році, ще до виходу dark alliance ii, студію black isle studios закривають, і серія baldur’s gate йде в сплячку на довгі роки. Історія interplay заплутана і цікава, можливо в майбутньому ми розповімо про неї в окремому матеріалі.

Після interplay брайн фарго засновує свою власну студію inxile entertainment і пробуде домовиться з wizards of the coast про права на baldur’s gate, але безуспішно. Інші розробники, в минулому пов’язані з серією, з тим же результатом намагалися отримати права: фергюс уркхарт з obsidian entertainment, а також трент остер і студія beamdog. Не пов’язана раніше з серією baldur’s gate larian studios також зверталася до власників d&d, але ті відмовилися видавати права маловідомої на той момент студії. І лише після успіху divinity: original sin ii думка правовласника змінилося і wizards of the coast самі звернулися до larian з пропозицією про розробку baldur’s gate iii, якою вони і займаються в даний час.

Icewind dale. Хороша гра схожа на хороші ігри

У 2000 році вийшла дуже схожа на baldur’s gate ii за жанром і геймплеєм гра – icewind dale від авторів fallout 1 / 2 і planescape: torment – black isle studios. В оглядах журналісти хвалили гру, але вказували, що вона дуже схожа на інші ігри, створені на движку infinity engine (baldur’s gate і planescape: torment).

Baldur’s gate ii і icewind dale били по одній аудиторії і були схожі як брат з сестрою. Використовували один і той же движок, одну і ту ж бойову систему, засновану на правилах d&d і проходили в одному сеттинге забутих королівств. Нічого немає поганого, що виходять настільки схожі ігри в один рік. Конкуренція-це завжди добре, але дуже дивно, коли обидві гри випускає один і той же видавець-interplay. Якщо з розповіді про bg ii ви не зрозуміли, що це дуже своєрідний видавець, то ось вам трохи цікавинок: ігри вийшли з інтервалом в 3 місяці. Мабуть усвідомивши, що вони роблять щось дивне, то вихід доповнень для цих ігор в 2001 році вирішили рознести сильніше по датах. Замість трьох місяців зробили чотири.

Може здатися смішним, але icewind dale часом лаяли за надмірну кількість екшн елементів замість того щоб зосередитися на діалогах і дослідженні світу гри. І це враховуючи, що diablo ii вже вийшла.

Вниманеи: на відео представлена enhanced edition 2014 року від beamdog

Незважаючи ні на що icewind dale добре продалася і не пропала в тіні більш іменитого конкурента baldur’s gate. Друга частина вийшла з-під пера black isle studios в 2002 році і була добре зустрінута, але якщо два роки тому вдалося нав’язати боротьбу bgii, то ось конкурувати з neverwinted nights від bioware вже не вийшло. У той час, поки, відчуваючи фінансові труднощі розробники були змушені використовувати вже морально застарілий движок infinity engine і всіляко модернізувати, то nwn володів сучасним і барвистим движком aurora з вбудованим редактором, який дозволяв створювати захоплюючі власні пригоди.

Мабуть друга частина icewind dale народжена була під нещасливою зіркою. Крім фінансових складнощів видавця, з усіх класичних rpg від interplay саме вихідні icewind dale 2 загубилися при нескінченній чехарді передачі прав від interplay до atari, а потім і до wizards of the coast. Без цих даних beamdog не змогли випустити enhanced edition і подальше приведення гри до сучасного вигляду змушені займатися ентузіасти. Але якщо diablo ii прожила стільки у вільному плавання і за чутками також загубила свій вихідний код, то надії на ремейк, нехай і фанатський у гри є.

Diablo ii. Застаріла і проривна

Попередні дві рпг являли собою медитативний геймплей. Вчитуватися в діалоги, прораховувати свій білд і білди сопартійців на папері, під час бою ставити паузу і думати над оптимальним ходом. Зберігатися і завантажуватися – це було невід’ємною частиною цих ігор, так як часто хотілося повернутися назад і вибрати іншу гілку в діалозі або вкачати інший скілл або спробувати заощадити пару бутыльков в черговий битві.

А що, якщо гравець втомився від всяких baldur’s gate’ов і хотів просто йти і бити обличчя без всіх ваших розмов, перипетій сюжету, внутрішньопартійних відносин та іншого. Взяти сокиру побільше і йти трощити, отримати рафінований геймплей і збочене задоволення від випадання легендарного зброї з пробігає повз дикобраза. Для таких людей вийшла культова і легендарна diablo 2.

Але жарт в тому, що diablo 2 чекав холодний прийом. Лаяли дозвіл 640×480 (600х800 з’явиться тільки в доповненні lord of destruction), застарілу графіку і необгрунтований розмір гри – цілих півтора гігабайти і це тоді, коли про вінчестери в 20 gb мріяли, а вісімдесятки бачили тільки на сторінках ігрових журналів. А ще видалили функцію збереження і кожен раз повертаючись в гру монстри воскрешали. Гравці того часу просто не могли зрозуміти цього, це йшло врозріз їх уявленням про ігри.

Але гравці спробували, втягнулися. Знищення орд монстрів, п’ять не схожих один на одного героїв, крафт за допомогою хорадричного куба, сетні предмети і можливість нескінченно проходити гру стаючи все сильніше і сильніше. Додамо різні рівні складності і мультиплеер і отримаємо рецепт того, як потрапити в книгу рекордів гіннеса як сама швидко розпродається гра з коли-небудь продавалися з результатом більш ніж в 1 млн проданих примірників після перших двох тижнів.

Третя частина також поставить рекорд з продажу в 2012 році, але ось любові спільноти не заслужить. Так, в доповненні багато спірні речі поправили, видалили аукціон, і хто знає, якби вийшло друге dlc, то ми б отримали ту саму diablo, але високі боси вирішили інакше і гру закинули.

Ми навмисно так багато приділили уваги самій грі, а не blizzard і серії diablo. Ми не розповіли про blizzard north і її роботі над третьою частиною на початку 2000-х.історія метелиці сумна, особливо сучасна її частина. Та й багатьом вона знайома, тому давайте не будемо ятрити старі рани і просто сподіваємося, що diablo 2 resurrected – це невеликий, але вірний крок до ігор, які хочуть гравці, а не мешканці twitter’а.

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here