Back 4 blood-несвіжа кров. Рецензія

0
30

Грали на pc

Зараз любителям спільного відстрілу зловмисних полчищ є з чого вибирати. Ось прекрасна фентезійна warhammer: end times-vermintide( і її сиквел), яка привнесла в типову механіку протиборства ордам елементи магії і ігрове розмаїття декількох класів; в deep rock galactic також балують принципово відмінними один від одного стилями гри за різних героїв, а шалений відстріл ворожих скопищ супроводжується не менш захоплюючою шахтарською механікою; ну а класична left 4 dead і особливо її сиквел — взагалі своєрідні лекала жанру, якими як і раніше захоплені десятки тисяч людей. Словом, від нового проекту в досить конкурентній ніші потрібно якщо і не переосмислити жанр, то хоча б запропонувати свіжі і захоплюючі побічні механіки або якісь оригінальні варіації класичних ігрових умов. Частково back 4 blood дійсно намагається зробити щось подібне, але, на жаль, зусиль докладає недостатньо.

Кінематографічні ролики вийшли що треба, шкода, в грі їх не дуже багато. А ось розповідні сегменти на движку виглядають відверто слабкими як по постановці, так і в плані драматургії

⇡# стовбур обвішений, колода заряджена

Перший (але не останній) неоднозначний ігровий елемент back 4 blood — система прогресу. Наприклад, тут просто відсутні управління своїм особистим арсеналом, тонка настройка улюбленого стовбура і створення власних варіантів під роль або ситуацію. » на березі » гравець може в кращому хіба що поміняти зовнішній вигляд полюбилася гармати, завдавши якусь помітну розмальовку.

У теорії це повинно додавати азарту вилазкам, адже кожна починається з базовими «білими» стовбурами на руках і, щоб знайти щось краще, доведеться скрупульозно прочісувати локації (або ж купувати вогнестріл більш високої якості в безпечній зоні). Так само, до речі, видобуваються і різноманітні обважування, що підвищують далекобійність, бойову міць, точність, звернення і мобільність. І хоча такий підхід вносить частку випадковості і непередбачуваності в кожне проходження, на практиці він працює так собі і приносить більше фрустрації, ніж задоволення.

Зграя птахів і двері з сигналізацією-наші головні противники!

По-перше, є ризик за весь час проходження будь-якого акту так і не знайти зброю до душі (у мене таке траплялося кілька разів). По-друге, суха різниця в числах, зазначена в характеристиках, не завжди відображає актуальну картину, а «зелений» дробовик може бути в рази убийственней «фіолетовою» штурмової гвинтівки, що часом збиває з пантелику. До того ж в пошуку могутньої зброї не так багато сенсу: пройти весь акт з базовим стволом, посиленим якісними модулями — цілком звичайна справа.

Справедливості заради, розвиток поза вилазок в back 4 blood все ж представлено — у вигляді системи колод. У фіналі сегмента / акту гравцеві видають певну суму очок постачання. На цю валюту належить заряджати колоду в кіоску… В сенсі, на лотку «каналів постачання». Всі карти діляться на чотири підвиди: «рефлекси», «дисципліна», «м’язова сила» і «удача». У першій категорії представлені опції, що впливають на швидкість перезарядки, зміни зброї, прицілювання, ходьби і бігу, а ще додають шкоди в певних ситуаціях. Карти дисципліни заточені на збільшення боєзапасу і ефективність зцілення. М’язова сила дає різноманітні надбавки до здоров’я. А удача зачіпає області заробляються мідяків (валюта для закупівель в ході вилазок) і надає інші цікаві бонуси — наприклад, дарує другорядному зброї нескінченний боєзапас, але уповільнює швидкість перезарядки на двадцять відсотків.

Балістична модель, до речі, приємна — у кожної зброї відчувається своя віддача і якась beretta m9 відчувається далеко не так само, як glock 23

Колод можна зробити кілька-на різні випадки життя, адже в одну влазить всього п’ятнадцять карток. З великою кількістю відкритих карт можна навіть спробувати вибудувати осмислену збірку і, наприклад, значно збільшити ефективність конкретної зброї або трохи підвищити власну або командну виживаність. Якогось рішучого впливу на загальний ігровий процес карти не роблять, але —і цього у них не відняти — роблять проходження трохи простіше. Як і правильно підібрані ігрові персонажі…

⇡# чистильники пекла

Хоч сюжет в back 4 blood присутній лише номінально, абияк виправдовуючи вилазку за вилазкою, герої тут вийшли по-справжньому колоритними. Все зі своїми індивідуальними і яскравими особливостями характерів і фактами біографії, які, до речі, впливають і на ігровий процес. Наприклад, лікар на ім’я, кхм, док може лікувати союзників, навіть не маючи в наявності аптечок; рейнджер уокер підвищує точність пострілів з кожним влучним попаданням; військовий джим допомагає команді бити болючіше по вразливих місцях ворогів; матуся може один раз за ігровий відрізок блискавично підняти на ноги полеглого товариша; а «зелений» чистильник еванджело, наприклад, збільшує швидкість пересування команди. А ще він занадто любить поговорити…

Вивчати особливості персонажів якийсь час цікаво, але тут гравця чекає інший фундаментальний недолік проекту — тут катастрофічно мало цікавого наповнення. Є, звичайно, рідкісні особливі умови-наприклад, відвернути одержимих рок-композиціями з музичного автомата або переправитися через кладовище кораблів, де будь-який невірний крок буде коштувати життя. Але, як не сумно, основна частина місій досить одноманітна і швидко набридає. Особливо в контексті того, що прогрес в завданнях back 4 blood зберігає вкрай своєрідно. Наприклад, якщо ви створили гру, покликали друзів і пройшли разом пару сюжетних актів, то повернутися в уже вивчені етапи зможете тільки ви, друзі ж будуть змушені починати все спочатку (або грати тільки з вами). Так само і з швидкою грою: навіть якщо пробігти весь акт з незнайомцями і отримати досягнення за його проходження, не факт, що наступний сюжетний відрізок відкриється для подальшого вивчення. Втім, цей прикрий недолік вже обіцяли виправити.

Чим глибше в історію, тим більше карт перешкод буде задіяно. А вони будуть всіляко ускладнювати проходження

Крім стандартного сюжетного режиму, back 4 blood пропонує ще одну забаву — режим «рій». Швидкий асиметричний бій «чотири на чотири», де одна команда виступає за чистильників, інша — за одержимих. Завдання перших-вижити якомога довше в умовах звужується смертельної зони, а мета їх супротивників — якомога швидше викосити опонентів. Потім команди міняються ролями. Перемагають ті, хто довше протримався в «людській» групі. Розвага дійсно бадьора і цілком може скрасити годинку-другу, хоча і виглядає як не надто необхідний і не до кінця усвідомлений придаток до основної кампанії.

***

Саме з усвідомленістю у back 4 blood найбільші проблеми. Автори культової left 4 dead нібито й самі не до кінця розуміли, як саме вони хочуть переробити стару формулу. Гра не відчувається цілісною, вона не захоплює новими механіками і підходами, а старі, хоч і гідно реалізовані, занадто швидко набридають. Можливо, з часом і з парою фундаментальних переробок, b4b і стане еталонним кооперативним шутером, але зараз альтернативи виглядають більш привабливо.

переваги:

  • прекрасно реалізована балістика і симпатичні моделі зброї;
  • колоритні і харизматичні персонажі;
  • завзятий режим «рій».

недоліки:

  • досить швидко набридає сюжетний режим;
  • місцями невдалий дизайн рівнів-особливо це стосується розташування виходів і розуміння потрібного напрямку;
  • неймовірно слабкий штучний інтелект у ботів-союзників;
  • в російській локалізації зустрічаються неточності-наприклад, в описах плутаються поняття» магазин » і » боєзапас»;
  • поєднання ігрових механік здається дещо невдалим.

оцінка: 7,0/10

Детальніше про систему оцінок

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here