Підсумки 2021 року в жанрі battle royale: pubg, apex legends, fortnite і warzone

0
24

Sp1n_and_roll

5517

Рік, що минає в жанрі battle royale видався досить насиченим на цікаві події: pubg все далі йде в бік мобільного ринку і збирається перейти на free-to-play, apex legends набирає популярність і обзаводиться новим контентом, в fortnite додали більше медійних скінів, а в warzone – нову карту. У цьому матеріалі ми постараємося розповісти про все це, не обійшовши увагою численні турніри, на яких команди з снд стабільно займали високі місця.

3 коментарі донат автору

Playerunknown’s battlegrounds

Оновлення, free-to-play і мобільна версія

На момент релізу pubg стала однією з найпопулярніших ігор всіх часів на пк, зібравши майже півтора мільйона середнього онлайну. Правда, довго це не тривало, і з січня 2018 кількість користувачів неухильно знижувалося, поки не досягло позначки в 150 тисяч. Звичайно ж, розробники не раз намагалися повернути «дні колишньої слави» battlegrounds, але ні турніри, ні нові карти, ні поліпшення якості життя не принесли належного результату.

Однак з часом класичний «пубг» з усіма його проблемами відійшов на другий план, а його місце зайняла версія для мобілок. Pubg mobile стартувала не дуже добре, і її навіть тимчасово забороняли в китаї та індії. Однак після ребрендингу і парочки додаткових змін мобільний battle royale почав поступово захоплювати світові ринки, поки врешті-решт не вийшов на нинішні показники: 2,8 мільярда доларів прибутку і топ-5 за популярністю в 2021 році.

І треба сказати, що успіхи pubg mobile позначилися і на пк-версії. Розробникам вже не потрібно було закидати користувачів оновленнями в надії видоїти з них трохи грошиків, тому як мобільна версія справлялася з цим завданням куди ефективніше. Та й частина персоналу напевно перевели на створення нових скінів для mobile. Як підсумок, в 2021 великих оновлень для pc практично не було: одна нова карта, жменька гармат, парочка івентів (один з них – за участю k-pop групи blackpink), а також купа «фанових» режимів на кшталт боротьби з зомбі.

Ну а всього пару тижнів тому pubg corp. Вирішила зробити свій battle royale безкоштовним, усвідомивши, що левова частка прибутку все одно припадає на продаж внутрішньоігрової косметики. Правда, залучення нових гравців поки йде порівняно повільно, але кого це хвилює, коли pubg mobile щодня приносить своїм творцям більше 8 мільйонів доларів.

Pgi.s-запізнілий чемпіонат світу 2020

Так як проводити великі змагання в умовах тотального карантину було практично неможливо, творці pubg вирішили провести свій чемпіонат світу 2020 в лютому наступного року. Називався даний турнір pubg global invitational.s, і примітний він був як мінімум з трьох причин:

  • частина матчів повинна була пройти на lan е.
  • призовий фонд склав 7 мільйонів, зібраних завдяки продажу внутрішньоігрових предметів.
  • організатори вирішили використовувати новий формат.

На останньому пункті варто зупинитися окремо. Ви бачите, pubg corp. Хотілося розтягнути задоволення від турніру на кілька тижнів, але вони розуміли, що battle royale’і не особливо пристосовані для формату груп і плей-офів. Тому довелося придумувати щось своє, з виживанням, де команди повинні виграти одну ковзанку, щоб пройти в щотижневі фінали, і цими самими фіналами, де йде боротьба за очки.

Результат вийшов… Суперечливий. З одного боку – щотижня ми могли спостерігати за серіями досить напружених каток, тому у глядачів було вдосталь часу повболівати за своїх улюбленців. З іншого-все це надто вже затягнуло турнір, і після високого онлайну на трансляціях перших тижнів інтерес аудиторії став поступово знижуватися. Тут же потрібно згадати, що» революційний формат » не припускав якогось аналога глобального фіналу, тому багато представників ком’юніті просто не розуміли, хто зараз знаходиться в лідерах і коли їм потрібно зайти на стрім, щоб побачити розв’язку турніру.

Багато в чому через це і сам турнір вийшов дещо сумбурним, адже стежити за турнірною таблицею було досить важко. Була парочка команд на зразок gen.g і 4am , які показували відносно стабільні результати, але в іншому колективи в топі постійно змінювалися. І врешті-решт все звелося до фіналу останнього тижня, перемогу на якому здобули північноамериканські склади susquehanna soniqs і zenith esports .

переможці pgi.s:

  • 1 місце-susquehanna soniqs – 1 300 000 $
  • 2 місце-zenith esports – 1 000 000 $
  • 3 місце-gen.g esports – 930 000 $
  • 4 місце-four angry men – 455 000 $

Що ж до представників снд, то вони так і не змогли намацати свою гру. vp і na’vi абияк справлялися з проходженням щотижневого виживання, але коли справа доходила до фіналів, то у них починалися серйозні проблеми. Як підсумок: ведмеді зайняли лише 10-е місце в загальному заліку, а «народжені перемагати» залишилися за межами топ-16.

Домінація virtus.pro у сезоні 2021 і pubg global championship

Після не найвдалішого виступу на pgi.s, virtus.pro з головою пішли в тренування і через кілька місяців повернулися зовсім іншою командою. Batulins і компанія стали грати куди дисциплінованіше, вони помітно додали у впевненості і підтягнули індивідуальний скілл.

Досить швидко стало зрозуміло, що в європі немає команд, які могли боротися з ними на рівних. Для початку vp розчавили своїх опонентів в четвертому сезоні continental series, утримуючись в топ — 4 протягом усіх трьох тижнів. В принципі, їм цілком могло вистачити цього для потрапляння на чемпіонат світу, але зупинятися на досягнутому «ведмеді» не збиралися і в п’ятому сезоні континентальної ліги вони зуміли повторити свій успіх.

Так що перед початком pubg global championship російський колектив по праву вважався одним з головних претендентів на перемогу. Особливо враховуючи той факт, що організатори все ж вирішили переглянути формат змагань, забезпечивши його повноцінними фіналами, де стабільна гра virtus.pro повинна була дати нехилу перевагу.

Ось тільки реальність, як завжди, внесла свої корективи, і початок турніру видався для наших хлопців вкрай складним. Основна причина була в тому, що їм постійно доводилося битися за кращі споти з представниками азіатського регіону, що нерідко оберталося взаємним винищенням вже в перші хвилини. Звичайно ж, з часом vp вирішили дану проблему, зуміли пробитися в гранд-фінал і показати там гідну гру, але всього цього не вистачило, щоб претендувати на срібні або золоті медалі, які пішли європейцям з heroic і китайцям з newhappy відповідно.

переможці pubg global championship 2021:

  • 1 місце: new happy – 1 378 264 $
  • 2 місце: heroic – 666 209 $
  • 3 місце: virtus.pro – 325 317 $
  • 4 місце: tsm – 275 673 $

Мобільні турніри і інтерес глядачів

Популярність pubg mobile привела до того, що турніри по грі стали з’являтися все частіше. При цьому в більшості випадків вони могли похвалитися куди більш серйозним охопленням аудиторії, ніж пк-змагання.

Взяти хоча б pubg mobile global championship season 0 , де команда na’vi змогла зайняти четверте місце: 2 мільйони в призах, 500 тисяч середнього онлайну на трансляціях і майже 4 мільйони глядачів у піку (правда, велику людей заманили на стрім за допомогою внутрішньоігрових нагород за перегляд). У порівнянні з цим показники чемпіонату світу на пк (100 тисяч в середньому і 180 в піку) виглядають вкрай блякло.

Підсумки і майбутнє

Когось може засмутити поступове зміщення акцентів у бік мобільної версії гри, але в цілому 2021 рік став вкрай успішним для pubg’а: безліч крутих турнірів, деякі цікаві нововведення в клієнті і, звичайно ж, перехід на free-to-play модель. Залишається сподіватися, що розробники не закинуть створення контенту для пк-версії і продовжать розвивати змагальну сцену.

Apex legends

Оновлення та арени

У respawn entertainment, на відміну від їхніх колег з pubg corp, не було можливості покладатися на успіхи мобільної версії. Тому волею-неволею їм довелося братися за розвиток apex legends всерйоз. І вони взялися! у 2021 році розробники почали куди активніше працювати над створенням нового контенту, займатися просуванням свого проекту в соц. Мережах і на стрімінгових майданчиках, а також куди охочіше спілкуватися з пресою.

Завдяки всьому цьому число активних користувачів apex legends стало поступово зростати, а кожен новий апдейт ком’юніті зустрічало захопленимиВідкликання. Та й самих цих апдейтів стало куди більше: в лютому в гру додали ф’юза, в кінці квітня до нього приєдналася валькірія, трохи пізніше нам представили сіара, а восени нас чекало велике оновлення «втеча», з новою картою і еш. І це не рахуючи величезної кількості івентів і дрібних патчів з правками балансу, покликаних дещо урізноманітнити мету гри.

Тут же варто нагадати, що навесні 2021 respawn представили арени – новий режим гри, в якому дві команди з трьох осіб протягом декількох раундів б’ються на невеликих картах, набираючи очки і купуючи спорядження. Арени успадкували приємну стрілянину з apex’a, присмачивши її динамічним геймплеєм і відмінним балансом, тому не дивно, що новий режим припав до душі користувачам. Згодом розробники розширили список доступних карт і ввели рейтинговий матчмейкінг, зробивши арени гідною альтернативою battle royale.

Один в турнір в рік

Колись давно respawn озвучували свої наміри влаштувати змагальну лігу з відборами, мейджорами і всім іншим, але все це справа постійно відкладалося. По суті, єдиним великим івентом цього року став algs championship 2021 з кількома мільйонами доларів у призах. Але і його довелося розбити на кілька регіональних турнірів подрібніше, щоб учасники не страждали від високого пінгу.

Проте дивитися за європейськими фіналами даного турніру було досить цікаво. Багато в чому цьому посприяла наявність там відразу декількох колективів з снд на кшталт gambit, na’vi, major pushers і dead inside . Але, досить несподівано, найкраще себе показав колектив fire beavers на чолі з 9impulse’ом. Незважаючи на деякі проблеми в груповій стадії, «бобри» змогли видати приголомшливу серію матчів у фіналах, їм не вистачило лише дещиці удачі, щоб забрати головний приз.

переможці algs championship 2021 emea:

  • 1 місце-scarz europe – 265 000 $
  • 2 місце-fire beavers – 132 000 $
  • 3 місце-soloqgoats – 78 000 $
  • 4 місце-underrated – 46 000 $

Не можна сказати, що algs championship домігся якоїсь неймовірної популярності серед глядачів, але свої 120 тисяч середнього онлайну він зібрав. Тому незабаром після його закінчення respawn вирішили в черговий раз підняти питання про створення змагальної ліги, яка цього разу просто зобов’язана відбутися.

За задумом організаторів, algs year 2 повинен виглядати приблизно так: квалі до першого сплиту у вересні, пара тижнів регулярного сезону, а потім плей-офф в січні 2022. Потім приблизно за такою ж схемою повинен пройти split 2, ну а в липні фанатів обіцяли порадувати місцевим аналогом чемпіонату світу.

Правда, перший регулярний сезон вийшов не особливо захоплюючим через те, що він розтягнувся на добрих два місяці. При цьому організатори ще й робили перерви між стадіями, так що ваша улюблена команда грала десь 6 карт в два тижні. Хоча варто відзначити, що ця неквапливість ніяк не позначилася на грі снд-колективів, і на початку січні ми зможемо поспостерігати за виступами gambit, magicians, myztro, major pushers і dungeon mast33rs в плей-офф.

Підсумки і майбутнє

Battle royale від respawn поступово набирає все більшої популярності-взяти хоча б той факт, що в 2021 apex став однією з найбільш обговорюваних ігор в соц. Мережа. Оновлення виходять часто, ростер персонажів постійно поповнюється, та й нові режими час від часу завозять, так що з точки зору казуального гравця тут все відмінно. Єдиним недоліком apex’a є неясна політика по відношенню до змагальної системі, але тут вже нічого не поробиш. Та й фанових ком’юніті-турнірів вистачає, так що любителям подивитися за матчами професіоналів нудьгувати не доводиться.

Fortnite

Відверто кажучи, fortnite вже давно не є battle royale’ем в звичному розумінні цього слова. За останні роки epic’і робили все можливе, щоб перетворити своє дітище на якусь подобу барвистої пісочниці, в якій ви можете похвалитися косметичними предметами. Так що і оновлення для гри вони випускали відповідні: гучний анонс і що-небудь з «вау ефектом», трохи геймплейних нововведень, щоб наступний сезон хоч чимось відрізнявся попереднього, і нескінченний потік скінів, створених в колаборації з різними брендами.

Приблизно те ж саме можна сказати і про турніри: epic games продовжували проводити змагання з мільйонними призовими, але найчастіше їх основною метою було просування чергової лінійки скінів або ж якогось свіжого івенту. Тому якщо ви не є завзятим гравцем в fortnite, то назви цих турнірів і їх призери, швидше за все, будуть для вас порожнім звуком.

Можна було б сказати, що 2021 рік у fortnite пройшов досить спокійно, якби не два моменти. Першим стало закінчення судових тяжб між epic і apple, за підсумками яких гру видалили з app store. Чи потрібно говорити, що в перспективі це може вкрай негативно відбитися на загальному прибутку від «кватирки». Ну а другим моментом стало поступове зниження популярності гри на стрімінгових платформах. Ні, її все ще дивиться досить багато народу, але ні про яке повальному хайпі мова вже не йде.

Warzone

Як ви пам’ятаєте, на момент релізу warzone користувався величезною популярністю серед гравців: тут була відмінна стрільба, безліч кумедних механік, і, що найголовніше, гра була абсолютно безкоштовною. Здавалося б, ну що заважає activision blizzard розвинути цей успіх шляхом регулярного випуску нового контенту, що з часом могло б перетворити warzone в один кращих battle royale на ринку.

Але тут, як зазвичай і буває, втрутилися проблеми виробничого циклу call of duty, помноженого на бажання заробити побільше грошей швидше. Все-таки регулярні оновлення для warzone’и були справою клопіткою і обіцяли окупитися лише в далекій перспективі. Але ж потрібно було вже починати роботу над над cod: vanguard, який обіцяв продатися багатьма мільйонами копій. Та й судячи з того, що ми отримали на релізі, особливих зусиль його створення не зажадало.

Звичайно ж, розробники продовжували випускати пачті для warzone раз в кілька місяців, ось тільки нового контенту в них було зовсім небагато: пара івентів, жменька обважень, дрібні зміни карт і якісь правки балансу. Ах так, була ще й проблема чітерів, які продовжували успішно тероризувати сервера з сезону в сезон. Так що не дивно, що весь минулий рік інтерес користувачів до гри неухильно знижувався. І тільки під кінець 2021 нам представили великий апдейт з новою картою калдера, оновленим анти-читом і цілою купою свіжих багів, який допоміг дещо оживити ком’юніті warzone’и.

Що ж до змагальної складової, то вона до сих пір представляє з себе набір фанових турнірів від сторонніх організаторів. І завдяки наявності парочки популярних стримерів в списку учасників, вони стабільно знаходять свою аудиторію. Хоча і тут помітно поступове зниження інтересу до дисципліни.

Якби не груднева обнова, то цей рік можна було б назвати провальним для warzone’и. Ну а так… Грати в неї все ще цікаво, дивитися-теж. Тому якщо actiblizz все-таки почнуть трохи серйозніше ставиться до свого battle royale, то цілком ймовірно, що він проживе ще дуже і дуже довго.

підсумки року в інших дисциплінах:

  • пробудження дракона. Великі підсумки 2021 року в dota 2
  • бочка дьогтю. Фінали european league, cl europe і підсумки року в rainbow six: siege
  • підсумки 2021 в ккі: mtg, hearthstone, legends of runeterra і гвинт

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Please enter your comment!
Please enter your name here